Inspirasi...

Harian Metro Kosmo! Berita Harian

Dikuasakan Oleh

CLICK THIS BANNER !!

Wednesday, March 25, 2009

Umah Sewaku Dulu2...



Assalamualaikum w.b.t...
Bertemu lagi kita kali ini (mcm rancangan tv stiap mggu plok) huhu. Kali ni masih lagi dlm mode mengimbau kenangan silam yang mengusik jiwa raga (bukan raga motor). Kali ni nk tnjuk umah sewa aku masa belajor kat poli dulu. Sbenarnya bukan ape tp aku dok tahu nok post ape, hehe. Boleh la srba serbi korang tau khidupan aku masa bujang dulu2 coz dok lame lg nk nikoh doh, hehe. Aku ni boleh la dikatakan sorg yang kemas ar n suka susun brg2 aku molek2 dlm bilik. Org ganu kabo dok 'kubang' ar bilik tp masalahnya housemate2 aku yang dok macam aku. Payoh jugok tu dok kan aku je nok kemas sokmo kan.

Dipendekkan crite, masa nok abis doh semester 3 poli so nk tnggal ar umah sewa ni coz sem depan praktikal. So bdk2 umah sewa aku ni (xprlu ditulis siapa) pn ngemas2 ar brg msing nok wat balik. Bagus ar gitu kn rajin ngemas brg2 tp mslahnya brg2 sndiri je ngemas, umah dok ngemas langsung. Balik gitu je kejut aku tgk umah coz aku balik last skali. Xkn nk tggal umah bselerak gtu kn nk v balik ke tuan umah so aku pn merajinkn diri aku utk mengemasnya (bagus budak aku ni kan), hehe. Meh tgk sebelum dan selepas aku merajinkan diri...

1. Ni la keadaan bilik member aku selepas dia balik. Ish3x truknya...

(sebelum aku merajinkan diriku)


Dan inilah hasilnya...(jeng jeng jeng)

(selepas aku merajinkan diriku)


2. Ni plok gmbr keadaan bilik se lagi, Ish3x...

(sebelum aku merajinkan diriku)


Dan inilah hasilnya lagi...jeng jeng jeng...


(selepas aku merajinkan diriku)


3. Ni plok gambar kt ruang depan tmpat lepak rmai2..Ish3x...


(sebelum aku merajinkan diriku)

Dan inilah hasilnya lagi n lagi...jeng jeng jeng kleng...

(selepas aku merajinkan diriku)


4. Ni plok gmbar ruang tamu..Ish3x...

(sebelum aku merajinkan diriku)


Dan inilah hasilnya lagi n lagi n lagi...jeng jeng jeng kleng kleng...

(selepas aku merajinkan diriku)


Fuh, akhirnya aku brjaya jugak bersihkan umah sewa ku seorang diri plok tu. Budak2 umah? Dh xlari blik kg xpduli pn...ish3x truk tul kn. Pndai duduk pndai2 ar jaga kebersihan. Lain kali jgn wat lagi k, hehe. Pas kawen nnt tau la korang cmne susahnya nk pastikn tmpat kte tggal kemas n brsih baru la selesa nk duduk. Jgn asyik harapkn isteri je kemaskn kita pun kena reti bahase jgk kn, hehe.


p/s : kpd bdak2 umh sewa ku ni, jgn marah ye, skadar nk berhibur mengimbau knangan...kpd sygku, pas kawen kte same2 kemas umah k. abg suka mengemas, huhu.


2 comments:

~Tieha~ said...

huh...ringan bebanku 6t.....huhuhu... syukur dpt suami cm abg.....

Mira Syamim said...

sungguh ke mu ni rajin paih????
hahahahhaa

Segala Post Disahkan Oleh...